Renault e.dams na postolju i u Santiagu
Prva utrka Formule E u Čileu bila je pravi triler koji je gledatelje držao u neizvjesnosti sve do posljednjeg zavoja. Momčad Renault e.dams drugi se put zaredom ove sezone popela na postolje zahvaljujući Sébastienu Buemiju. Nicolas Prost borbenom je vožnjom osvojio deseto mjesto i ponovno osvojio bodove.
Na jednoj od najbrdovitijih i najskliskijih staza u povijesti prvenstva Formule E Sébastien Buemi već je na prvim treninzima bio među najbržima. Usprkos tome što je na prvom treningu lagano udario ogradu, u kvalifikacijama se najboljim vremenom u svojoj skupini probio u završni dio „SuperPole” u kojem je osvojio drugo startno mjesto. U gužvi nakon samog starta utrke izgubio je dva mjesta. Ostao je među vodećima i nakon izlaska sigurnosnog automobila te je nakon zamjene bolida ponovno bio četvrti, svega nekoliko desetinki sekunde iza Piqueta.
Deset krugova prije cilja upotrijebio je dodatnu snagu dobivenu putem FanBoosta kako bi povećao pritisak na Brazilca. Kad se probio ispred Piqueta, počeo se približavati Vergneu i Lottereru. Posljednja tri kruga bila su pravi triler. Vodeću petoricu dijelilo je svega nekoliko desetinki sekunde. Buemi se obranio od ustrajnih napada Rosenqvista i u cilj stigao treći.
Nicolas Prost u drugom je slobodnom treningu okrznuo ogradu, a odmah nakon toga imao je i najbolji kvalifikacijski nastup ove sezone. Utrku je započeo s desetog startnog mjesta jer je zbog prekasnog povratka u boks u kvalifikacijama dobio kaznu pomicanja dva mjesta unatrag. Nakon starta Prost je uspio izbjeći Lopeza koji je udario u ogradu, a neposredno prije izlaska sigurnosnog automobila na stazu napredovao je za još tri mjesta. Iako je postigao brzinu vodećih, prije zamjene bolida morao je štediti energiju i zato se nije uspio obraniti od DiGrassijevih napada.
Prost je tijekom vožnje prema boksu izgubio dragocjene sekunde iza sporog konkurenta, ali je nakon zamjene bolida ostao na devetom mjestu. Prije kraja utrke pao je za još jedno mjesto i u cilj stigao deseti.
Oba vozača momčadi Renault e.dams osvojila su bodove i time pridonijela napretku momčadi na peto mjesto u ukupnom poretku konstruktora. U poretku vozača Buemi se popeo na četvrto mjesto.
Nico Prost (br. 8):
U današnjem nastupu možemo pronaći nekoliko svijetlih točaka. Naš je ritam bio dobar u svim okolnostima, što je velik korak naprijed u usporedbi s utrkom u Marakešu. U drugom slobodnom treningu napravio sam manju pogrešku, što i nije najbolje, ali sam u kvalifikacijama usprkos tome ostvario solidno vrijeme. I u samoj utrci imao sam dobar ritam, ali sam prerano morao u boks, gdje sam još nešto vremena izgubio iza sporog Turveyja. Iako nije sve bilo besprijekorno, prilično sam zadovoljan. Napredujemo i smatram da ćemo uskoro opet biti među najboljom petoricom.
Sébastien Buemi (br. 9):
U Čileu smo se iskazali drugim mjestom u kvalifikacijama i trećim mjestom u utrci. Međutim, malo sam razočaran jer smatram da je naš bolid bio dovoljno dobar za još bolji plasman. Odmah nakon starta izgubio sam dva mjesta, a zatim još nešto vremena tijekom zamjene bolida jer nismo htjeli riskirati kaznu. Zadovoljan sam što sam se u završnim krugovima mogao obraniti od Rosenqvistovih napada. Ovoga puta nije mogao proći pokraj mene kao što je to učinio u Marakešu! Osvojenih 15 bodova važno je za mene i za momčad. Sad se već okrećemo prema Meksiku u nadi da ćemo tamo ostvariti još bolji rezultat.
Jean-Paul Driot, suvlasnik momčadi:
Ukupno gledajući momčad je ostvarila dobar rezultat s bodovima za oba vozača i Sébastienovim plasmanom na postolju. Usprkos tome prisutan je osjećaj gorčine jer smo se nadali da ćemo se nakon starta iz prvog reda boriti za pobjedu. Start zaista nije bio veličanstven, a ni ritam u prvoj polovici utrke nije ispunio naša očekivanja. Već je u tom trenutku naš konačni plasman bio ugrožen. Bez obzira na to uspjeli smo vratiti jedno mjesto i postaviti Sébastiena na postolje. Od Marakeša smo dokazali da smo ponovno u igri. Razlike su manje nego u prethodnim sezonama i tko se zaista želi natjecati za pobjedu, mora odvesti besprijekornu utrku. Sad ćemo se usredotočiti na analizu svih podataka kako bismo razumjeli što nam je danas nedostajalo i kako bismo u Meksiku mogli biti još brži. Konkurencija je toliko snažna da u svim sljedećim utrkama bodove moramo osvojiti s oba bolida. Konzistentnost će biti naš glavni cilj za preostale nastupe u južnoameričkom dijelu sezone.
Vincent Gaillardot, direktor programa Formule E:
Kako smo i očekivali, ove je sezone konkurencija vrlo snažna. U četiri smo utrke imali tri različita pobjednika, a sada se Jean-Eric Vergne pridružio Samu Birdu i Felixu Rosenqvistu. Vidimo da smo među najbržima i moramo se nastaviti boriti. Sada znamo čemu se moramo posvetiti kako bismo postigli zadovoljavajuće performanse i ostvarili svoju prvu pobjedu ove sezone.
Rezultati utrke za ePrix Santiaga, 37 krugova:
Vozač | Država | Ekipa | Vrijeme |
*1. Jean-Éric Vergne | Fra. | Techeetah Formula E | 1 h 01 m 24,514 s |
2. André Lotterer | Njem. | Techeetah Formula E | + 1,154 s |
*3. Sébastien Buemi | Švi. | Renault e.dams | + 1,959 s |
*4. Felix Rosenqvist | Šve. | Mahindra Racing | + 2,793 s |
*5. Sam Bird | V.B. | DS Virgin Racing | + 4,490 s |
*6. Nelson Piquet | Bra. | Panasonic Jaguar Racing | + 6,364 s |
*7. Mitch Evans | N.Z. | Panasonic Jaguar Racing | + 7,099 s |
*6. José Maria Lopez | Arg. | Dragon Formula E | + 16,491 s |
*7. Nick Heidfeld | Nje. | Mahindra Racing | + 28,381 s |
*8. Jérôme d’Ambrosio | Bel. | Dragon Racing | + 13,308 s |
*9. António Félix da Costa | Por. | Andretti Formula E | + 14,811 s |
*10. Nicolas Prost | Fra. | Renault e.dams | + 21,092 s |
Najbrži krug utrke: Sam Bird (30.), 1 m 20,235 s, prosječno 110,8 km/h
Poredak prvenstva vozača
Vozač | Država | Ekipa | Bodovi |
*1. Jean-Éric Vergne | Fra. | Techeetah | 71 |
2. Felix Rosenqvist | Šve. | Mahindra Racing | 66 |
*3. Sam Bird | V.B. | DS Virgin Racing | 61 |
*4. Sébastien Buemi | Švi. | Renault e.dams | 37 |
*5. Nelson Piquet ml. | Bra. | Panasonic Jaguar Racing | 33 |
*6. Edoardo Mortara | Švi. | Venturi Formula E | 24 |
*7. Mitch Evans | N.Z. | Panasonic Jaguar Racing | 21 |
*8. Nick Heidfeld | Nje. | Mahindra Racing | 21 |
*9. André Lotterer | Njem. | Techeetah Formula E | 18 |
*10. Daniel Abt | Nje. | Audi Sport Abt | 12 |
*11. António Félix da Costa | Por. | Andretti Formula E | 10 |
*12. Oliver Turvey | V.B. | NIO Formula E | 8 |
*13. José Maria Lopez | Arg. | Dragon Racing | 8 |
*14. Alex Lynn | V.B. | DS Virgin Racing | 8 |
*15. Nicolas Prost | Fra. | Renault e.dams | 7 |
*16. Maro Engel | Njem. | Venturi Formula E | 6 |
*17. Jérôme d’Ambrosio | Bel. | Dragon Racing | 4 |
*18. Tom Blomqvist | V.B. | Andretti Formula E | 4 |
*19. Luca Filippi | Ita. | NIO Formula E | 1 |
*20. Lucas di Grassi | Bra. | Audi Sport Abt | 0 |
*21. Kamui Kobayashi | Jap. | Andretti Formula E | 0 |
*22. Neel Jani | Švi. | Dragon Racing | 0 |
Ukupni poredak u prvenstvu momčadi
Ekipa | Država | Bodovi |
*1. Techeetah | Kina | 89 |
2. Mahindra Racing | Indija | 87 |
*3. DS Virgin Racing | Velika Britanija | 69 |
*4. Panasonic Jaguar Racing | Velika Britanija | 54 |
*5. Renault e.dams | Francuska | 44 |
*6. Venturi Formula E Team | Monako | 30 |
*7. Andretti Formula E | SAD | 14 |
*8. Audi Sport Abt Schaeffler | Njemačka | 12 |
*9. Dragon Racing | SAD | 12 |
*10. NIO Formula E | Velika Britanija | 9 |
Raspored utrka FIA Formule E u sezoni 2017. – 2018.
*1. + 2. | 2. i 3. prosinca 2017. | Hong Kong, Kina (dvije utrke) |
*3. | 12. siječnja 2016. | Marakeš, Maroko |
*4. | 3. veljače 2018. | Santiago, Čile |
*5. | 3. ožujka 2018. | Ciudad de Mexico, Meksiko |
*6. | 17. ožujka 2018. | Punta del Este, Urugvaj |
*7. | 14. travnja 2018. | Rim, Italija |
*8. | 28. travnja 2018. | Pariz, Francuska |
*9. | 19. svibnja 2018. | Berlin, Njemačka |
*10. | 10. lipnja 2018. | Zürich, Švicarska |
*11. + 12. | 14. i 15. srpnja 2018. | New York, SAD (dvije utrke) |